top of page

סדנאות לצוותים חינוכיים

סדנאות לצוותים חינוכיים

אנחנו מזמינים אתכם לתאם ביקור אצלנו ולהכיר את בית הספר והפדגוגיה המיוחדת שלו
שחר: 054-6735382 או בטופס יצירת הקשר למטה.

%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%

אנו מקיימים סדנאות והשתלמויות פדגוגיות לצוותים חינוכיים. בית הספר עומד בחוד החנית של הפדגוגיה הדיאלוגית והחברתית והינו חלוץ בתחום הלמידה מבוססת פרויקטים עם למעלה מעשר שנות ניסיון בתחום. בית הספר זכה בפרס החדשנות של משרד החינוך על ניסיונות פורצי דרך בתחום ה-PBL. בעשור האחרון מקיים בית הספר תערוכת תוצרים, אותם יצרו החניכים בכל תחומי הדעת. לתערוכה מגיעים מדי שנה למעלה מאלף אנשי חינוך, ובשנים האחרונות פתחנו את שערינו להכשרת צוותים חינוכיים שונים.

הסדנאות באורך של כשעתיים וכוללות התנסות מעשית מודרכת

 

סדנת S.P.B.L  - איך בונים פרויקט חברתי?


מטרת הסדנה היא העשרת ארגז הכלים של המחנכ.ת בכלים רעיוניים ומעשיים ללמידה מבוססת פרויקטים חברתיים   (S.P.B.L). נעבור יחד מסע שלם בדרך לבניית פרויקט - החל מחשיבה על רעיון ונושא, דרך הצבת מטרות לימודיות וחברתיות, אמות מידה, תכנון הפרויקט, התנסות עצמית בפרויקט, תכנון הזמן, ימ"ה (ידע, מיומנויות, הרגלים), משוב, הערכה וסיכום תהליך פנימי וחיצוני. 

נשוחח על השינוי התודעתי הנדרש מאיתנו כאנשי חינוך על מנת לעסוק בהוראה באמצעות פרויקטים חברתיים הכולל מאפיינים כגון נכונות להיות במרחבים של חוסר וודאות, נכונות לעמוד בנקודת פתיחה שווה עם התלמידים אל מול אתגר משותף, הכרעה על הנהגת מרחבים של למידה עצמאית של תלמידים  ובכלל שינוי מקומו של המורה בתהליך הלמידה. 

 

הערכה חלופית - אם אין מבחנים ואין ציונים - איך אדע שהתקדמתי?

לבני האדם שפע מאפיינים - חוזקות, חולשות, ערכים, התנסויות, בחירות שנעשו, תחביבים, אהבות, ועוד. לא ניתן לסכם את כל אלו במספר שיוכל להביע ולהתייחס לתהליך שעברנו כבני אדם, על המקום בו אנו נמצאים כעת ועל האתגרים שעוד לפנינו. כך גם תהליכי למידה, המורכבים משפע מאפיינים ואיכויות.  

בסדנה נפגוש מגוון כלים בעזרתם נוכל לשקף לתלמידים ולעצמנו תהליכי למידה והתקדמות, כלים המאפשרים לתלמידים הערכת עצמם ביחס לנקודות הפתיחה ולמטרות שהם מציבים לעצמם וכן כלים למשוב עמיתים בכיתה המאפשר שיקוף ולמידה הדדית.

נתנסה יחד בשימוש בכלים אלה ונבחן כיצד אנו חווים את השימוש בהם. לבסוף נשוחח על הפוטנציאל הגלום בהערכה חלופית ככלי המאפשר חיבור להכרת עצמי כלומד וכאדם וללמידה משמעותית ומעמיקה של תוכן.  

 

 

הפדגוגיה החברתית - לקדם חינוך ביקורתי משחרר

 

הסדנה תעסוק בהוראה באמצעות הכלים של הפדגוגיה החברתית. הוראה המכוונת לגשת לתוכן תוך התבוננות על החברה וביקורת המציאות. למידה הכוללת בתוכה דיאלוג ופיתוח עמדה ערכית, בהתייחס למעגלים מתרחבים של שייכות.

כיצד נפתח מגוון יכולות, מיומנויות וכישורים כך שתלמידינו יבחרו להתבונן על המציאות, לחבר תוכן לחומר ולשאוף לחולל שינוי ממשי, אישי וחברתי?

 

הפדגוגיה החברתית - פיתוח כשרים אנושיים וחברתיים בתוך הכיתה

הפדגוגיה החברתית מחברת בין התהליך הלימודי לתהליך ההתפתחות האישי והחברתי. הדיאלוג, היחסים והקשרים בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לעצמם הם מיסודות החינוך החברתי. התייחסות לכיתה כקבוצה חברתית, החינוך האישי והשיחה במעגל כאמצעים לפיתוח כושרים רבים כגון: הבעת עצמי, ניכוח, הקשבה, שיחה, מפגש עם אחרות, ניתוח מצבים חברתיים, הנהגה, התמודדות עם אי הסכמה, זיהוי קושי, מצוקה או בעיה חברתית ופעולה כלפיהן ועוד. 

בסדנה נעמיק ונתנסה בכלים המאפשרים לחולל תהליכים אלו כחלק מההוראה והלימוד. 

 

  

החינוך הציבורי- לחלום, לחולל וליצור במערכת החינוך בישראל

הקמת מערכות של חינוך ציבורי, חובה, חינם ונגיש לכל, שינתה את העולם מן היסוד. לצד מהפכה זו, הכרוכה בלקיחת אחריות רחבה של המדינה על כלל תושביה ובהנגשת אוריינות וידע לציבורים עצומים, אנו נוכחים מדי יום במורכבויות ובאתגרים העומדים בפני מערכת כזו. אנו מאמינים בחשיבות קיומה של מערכת ציבורית חזקה וטובה יחד עם ההבנה שהיא זקוקה לשינוי עמוק. 

בסדנה נשוחח על משמעות קיומה של מערכת חינוך ציבורית בישראל; נעמיק במרכיבים המאפיינים חינוך ציבורי; נעסוק באתגרי המערכת ונשוחח על היכולת לחולל שינוי ולהיות סוכני שינוי פעילים בתוכה. נתייחס לשינויים אפשריים וממשיים וכן ליכולת ולכוח ההשפעה של קבוצות לחולל שינוי במשותף. 

 

 

חינוך דיאלוגי - לחנך בעולם משתנה

מה תפקידנו כמורים ואנשי חינוך בעולם משתנה?

כיצד ניתן להתייחס לגבולות כהזדמנות לדיאלוג? אילו פוטנציאלים של תמיכה ושינוי קיימים ביום יום? בסדנה נעסוק בקשר מחנך-תלמיד ובקשר מחנך-כיתה. נפגוש דילמות של הצבת גבולות בתוך מערכת פורמלית ונכיר חלופות של פרקטיקות של התמודדות דיאלוגית. 

כמו כן נפתח חלון אל עולם הרשתות החברתיות והטכנולוגיה, ונבדוק באילו אופנים הן עשויות להיות במת מפגש נוספת ולא תחליף.

תיאום ביקור

השתלמויות

השתלמויות
%D7%A4%D7%A1%20%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%

למידה משנה חברה (60 ש"ש)

מטרתה המרכזית של השתלמות זו היא לתת כיוון וליווי ללמידה מבוססת פרוייקטים חברתיים בבתי הספר - S.P.B.L, בדגש על היות הפרויקטים חלק מתפישה חינוכית כוללת ולא שיטה גרידא. אנו רואים ב-S.P.B.L הזדמנות להרכיב משקפיים של סולידריות חברתית ולהפוך את הלמידה הדיסציפלינרית למשנה חברה. המורה מהווה דמות מפתח לחשיבה ביקורתית על החברה ולמידה היוצרת שינוי. במהלך ההשתלמות נלמד את התפישה החינוכית ואת דרכי ההוראה וההערכה, וכן נעניק ליווי וכלים לעיצוב התנסות לכלל המשתתפים שיראו עצמם שותפים לתהליך זה בבית הספר.

bottom of page